16 Aralık 2013 Pazartesi

Hamsili pilav




İki kişilik porsiyon için malzemeler:

Yarım kg  temizlenmiş ve kılçıkları tamamen ayıklanmış, bir çay kaşığı tuz eklenmiş  yarım kase mısır unu

Birer su bardağı pirinç ve bulgur, zeytinyağı, bir kuru soğan, bir havuç, yarım  demet dereotu, bir avuç dolmalık fıstık ve üzüm, bir çay kaşığı şeker, iki çay kaşığı tuz.

İç harç miktarını zevkinize göre değiştirebilirsiniz. Ben miktarını da duble yapıp, artanı donduruyorum. Sonraki pilava harcım hazır oluyor.


Soğanı yemeklik kavuruyoruz. Rende havucu ekliyoruz. Diriliği gidince fıstık ve üzümü de kavuruyoruz. İnce kıyılmış dereotunu şekeri ve tuzu ekliyoruz. Birkaç dakika sonra üstünü bürüyecek kadar sıcak su ekliyoruz. Tamamen pişmeden altını kapıyoruz. Bu resim su eklenmeden önceki son kavrulma aşaması:



Ben iki kişilik yapıyorum. İki aynı boy teflon tavam var. Birinden diğerine aktararak iki tarafı da rahatça kızarıyor.


Önce hamsilerimizin parlak yüzlerini mısır ununa deydirip yağlanmış teflonumuza diziyoruz. Dizince biraz zeytinyağı gezdiriyoruz


İç harcımızı koyup yanlardan taşan hamsileri üstüne kapatıyoruz. Üstünde açıkta kalan pilavımızı da düzgün bir şekilde ve sık olarak yine parlak kısımlarını mısır ununa deydirerek tamamen kapıyoruz. Altını yakıp orta ateşte kızarıncaya kadar (yakmadan...) pişirelim. Diğer teflona kibarca, hasar vermeden devirelim. O tarafı da pişirelim. İşte bu kadar:)  Ben herşey dahil tam bir saatte yapıyorum.



Bir dilim kesince görüntümüz bu...Afiyet olsun:)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder